Ödet

Hur många tror egentligen på ödet? Jag brukar tänka att det blir som det är menat att det ska vara, att ingenting händer utav en slump. Att allt som sker har en mening.
Men jag ligger inte mitt liv i händerna hos ödet. Finns det folk som egentligen gör det? Som tänker att allt blir som det är tänkt, att man inget kan påverka? Vilken trygghet det måste vara, som en religion att bara luta sig mot. Men det är nog en viss svaghet i det med, att aldrig riktigt tro sig ha makten att påverka vad som händer..



Jag vet inte om det jag skriver nu låter rimligt, jag är myycket trött. Men jag fick mig en funderare. För ibland när allt känns hopplöst, ja då måste man ha någonting att luta sig mot tills man har nya krafter att kämpa med.


Avtryck



Ditt namn:
Komma ihåg dig?

Din e-mail: (syns inte!)

URL/Din blogg:

Lämna ett avtryck här:

Trackback
RSS 2.0