Mondayafternoon

En sån här grå måndag åker jag hem till mamma efter jobbet och kryper ihop under en filt och zappar på tvn. Det är alltid mysigt att vara på sitt riktiga hemmaplan.

Jag kom att tänka på en rubrik jag klippte ur en tidning för en  massa årsen, 'Walking on thin ice', och sedan hade som skylt till mitt sovrum.
När jag var yngre och deprimerad trodde jag verkligen att jag alltid skulle vara det, att livet aldrig skulle erbjuda mig något bra. Så jag blev likgiltig och nonchalant och tyckte att ingenting spelade någon roll, min lott var en riktig nitlott här i livet.
Som tur är vet jag nu att jag kommer må dåligt, precis som alla andra människor också gör och kommer göra i livet, men efter det kommer jag också må jävligt bra.
Man kan inte gräva ner sig i elände, för det mesta blir ju faktiskt vad man gör det till. Man måste bara upptäcka det själv.

Efter regn kommer solsken. Varje gång!

Avtryck
Postat av: Carolina [fotograf]

Jaaa, älskar mina rosa Converse. Men dom är små i stroleken, så jag måste skicka efter ett par större!!!

2010-02-22 @ 22:35:11
URL: http://caroflina.blogg.se/



Ditt namn:
Komma ihåg dig?

Din e-mail: (syns inte!)

URL/Din blogg:

Lämna ett avtryck här:

Trackback
RSS 2.0